Snel naar:

Wat is nodig bij een 1e inschrijving?

  • U komt persoonlijk langs op het Gemeentehuis. Ook uw partner en kind(eren) als die er zijn.
  • Een paspoort of identiteitsbewijs.
  • Als het voor u geldt een:
    • Huwelijksakte.
    • Echtscheidingsakte.
    • Akte van overlijden als bewijs dat het huwelijk door overlijden is ontbonden.
    • Geboorteakten van de kinderen.
    • Documenten waaruit blijkt dat u in een bepaald pand woont. Bijvoorbeeld een huurcontract, eigendomsbewijs of een verklaring van de hoofdbewoner van het pand.

Bent in het buitenland geboren?

Neem een geboorteakte mee. Soms moet deze gelegaliseerd zijn. Meer informatie vindt u op de website van het Ministerie van Justitie.

Heeft u een vreemde nationaliteit?

Neem een bewijs van rechtmatig verblijf mee. Dit hoeft niet als u inwoners van de Europese Unie bent.

Komt u van Aruba, Curaçao of Sint Maarten?

Neem een bewijs van uitschrijving mee.

Kosten

Gratis.