- Een betalingsregeling kunt u aanvragen voor:
- Afvalstoffenheffing
- Rioolheffing
- Onroerende zaakbelasting
- Hondenbelasting
- Extra sortibak (restcontainer)
Alleen in bijzondere gevallen kan voor andere heffingen een betalingsregeling getroffen worden.
- Heeft u meerdere niet betaalde belastingaanslagen? Dan hoeft u meestal maar 1 regeling aan te vragen. Als het voor de beoordeling van de aanvraag nodig is, nemen wij contact met u op.
Als er een loonvordering of beslag geldt voor de belastingaanslag, dan kunt u geen regeling meer afspreken.
- Het maximum aantal termijnen is 8.
- Het minimale termijnbedrag € 50,00.
- Na iedere termijnbetaling kan er rente in rekening worden gebracht. U krijgt dan een rentebeschikking van ons.
- U kunt op de volgende 3 manieren betalen:
- Iedere maand zelf het bedrag overmaken.
- De gemeente machtigen de termijnen automatisch van uw rekening af te schrijven.
- De bedragen in laten houden op uw bijstandsuitkering (als u deze ontvangt).
- Als u de termijnbedragen zelf overmaakt en u betaalt een termijn niet, dan krijgt u van ons een achterstandsbrief. Deze achterstand moet alsnog betaald worden naast de afgesproken termijnen.
Betaalt u weer niet, dan krijgt u een tweede achterstandsbrief. Bij de derde keer dat u niet betaald krijgt u een brief en stoppen wij de betalingsregeling. Het restant moet u dan in 1 keer en binnen tien dagen betalen.
- U kunt maximaal 2 keer een betalingsregeling voor dezelfde aanslag aanvragen. Wordt de betalingsregeling dus voor de 2e keer gestopt, dan moet u het restant van die aanslag in 1 keer betalen.